Ágazati hírek2019-06-12T21:35:14+02:00

ELHATÁROLÓDNAK A SZAKSZERVEZETEK AZ ELLENZÉK NYILATKOZATAITÓL

2017. július 1.|

Politikai előnyt próbálnak kovácsolni az ellenzéki pártok a kiszolgáltatott áruházi munkavállalók ügyében jövő szombatra meghirdetett szakszervezeti demonstrációból – közölték lapunkkal az érdekvédők, akik azonban nem kérnek a Demokratikus Koalíció és a Párbeszéd kéretlen segítségéből.

Zalai Munkástanácsok: a buszbeszerzési program remélhetőleg Zala megye buszparkját is modernizálja

2017. június 27.|

A közösségi közlekedés, és a korkedvezmény kérdése szerepelt a Munkástanácsok Zala megyei Szövetsége elnökségének az ülésén. A testület megállapította, hogy a régiós közlekedési központban a helyközi közlekedés autóbuszparkja fiatalodik, a távolsági és a városi közlekedés járműveinek átlagéletkora azonban érzékelhetően nem csökkent. A munkástanács bízik abban, hogy a meghirdetett járműmodernizációs program megvalósul és a hároméves, 1849 db-os buszbeszerzési koncepció Zala megye flottáját is megújítja. A kormányzati szándék a 10 éves átlagéletkor elérése. Zalában ez jelenleg 11,88 év, 2010-ben 10,5 év volt a járműpark átlagéletkora.

ZVDDSZ: hova tűntek az Üzemi Tanácsok?

2017. június 7.|

A Zala Volán Dolgozói Demokratikus Szakszervezetének (ZVDDSZ) tagjai egyre gyakrabban kérdik: mi van az üzemi tanácsokkal? 1992-ben a törvényhozás – nyugati mintára – életre hívta az Üzemi Tanácsokat (ÜT), azzal a céllal, hogy részvételi jogokat biztosítson a munkavállalóknak a társaságok üzletmenetének, szabályozó rendszereinek nyomon követésében.

KMSZ: a városi tömegközlekedés is legyen állami hatáskörben!

2017. május 22.|

A városi közösségi közlekedés napjainkban nehéz időket él meg. A Közlekedési Központok megalakulásával jelentősen megváltozott az önkormányzatok (mint megrendelők) és a Volán-cégek (mint szolgáltatók) viszonya. A korábbi, együttműködésen alapuló, a közös felelősségvállalás mentén kialakult kapcsolatot számos érdekellentét árnyékolja be. Az önkormányzatok egyre nehezebben tudják kiegyenlíteni a szolgáltatások ellenértékét, a Közlekedési Központok pedig egyre küzdelmesebben tudják kielégíteni a differenciálódó igényeket. A korábban megegyezésre törekvő partnerek, most egymást hibáztatják a szolgáltatások színvonalának esetleges csökkenéséért.

ZVDDSZ: a távolsági buszközlekedés ígéretes falat a magánszolgáltatóknak is

2017. május 12.|

A Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete (ZVDDSZ) szerint a Volán-társaságok összevonása előtt a cégcsoport tevékenységének egyik legnyereségesebb szeletének számított a távolsági buszközlekedés. Húzó ágazat volt, azóta nagyot fordult a világ. Egy rosszul értelmezett és túldramatizált MÁV – Volán párhuzamos közlekedés jegyében mintegy tíz éve megkezdődött a távolsági buszközlekedés leépítése. 2009-ben Győrből Budapestre 11 járatpár szűnt meg.

Nyílt levél az Észak-Magyarországi Közlekedési Munkástanács elnökének

2017. április 22.|

Magam és kollégáim nevében véleményemet szeretném megosztani Önnel , mert tűrhetetlen amit a SZAKSZ vezetője az általa üzemeltetett honlapján folyamatosan írogat. Egy nyugdíjhoz közeli munkavállaló által írt és a Munkástanácshoz eljuttatott véleményét, mely levél részleteinek közzétételéhez a munkavállaló hozzájárulását adta az alábbiak szerint közöljük:

150 éve alakult a Magyar Király Pénzügyőrség

2017. március 10.|

Ma ünnepelik a vám- és pénzügyőrök a Magyar Király Pénzügyőrség megalakításának 150. évfordulóját. Ettől az 1867. március 10-i eseménytől számítjuk az önálló nemzeti vámszervezet létezését.

Üdvözöljük az új szervezetet! -Interjú

2017. március 7.|

2016 júniusában alakult a Szociális Ágazatban Dolgozók Független Érdekvédelmi Szakszervezete. A szervezet elnökét, Bakonszegi Ildikót kérdeztük az alakulásról és a szervezet céljairól.

Vissza az elejére!