Legfrissebb hírek2019-06-12T21:22:15+02:00

A bérfelzárkóztatást nem lehet tovább halogatni, mivel a közszolgáltatásokat fent kell tartani, de a munkaerőhiány súlyos gondokat okoz

2017. január 31.|

Már az idén átlagosan 15 százalékkal nőhet az állami alkalmazottak fizetése, a dolgozók összesen 30 százalékos bérfelzárkóztatásra számíthatnak három év alatt – értesült a Magyar Idők. A bértárgyalások jól haladnak, köszönhetően a Munkástanácsok javaslatára létrehozott új konzultációs fórumnak, a közszolgálati vállalkozások konzultációs fórumának, ahol minden érintett fél részt vesz. A MÁV már ma megállapodhat a szakszervezetekkel, de a közös javaslatot a kormánynak is el kell fogadnia. Arra már rábólintott a kabinet, hogy három évre szóló megállapodásokat kell kötni az állami cégeknél.

Halljuk meg a vészharangot!

2017. január 28.|

A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) őszinte részvétét fejezi ki az olaszországi buszbalesetben elhunytak családtagjainak, hozzátartozóinak, egyúttal mielőbbi felépülést kíván a baleset sérültjeinek.

NFM: egyedi ajánlatot dolgoznak ki a legnagyobb állami vállalatok bérfejlesztésére

2017. január 19.|

Budapest, 2017. január 19., csütörtök (MTI) - A kormány napirendben tartja a közüzemi bérfejlesztés kérdését, a legnagyobb állami vállalatokra - MÁV, Volán, Posta, állami tulajdonú vízmű cégek - egyedi ajánlatot dolgoztat ki, ennek előkészítő egyeztetési folyamata már megkezdődött - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) csütörtökön az MTI érdeklődésére.

Szolidaritási nyilatkozat a négy elbocsátott szakszervezeti tisztségviselő mellett

2017. január 18.|

A hazai szakszervezeti konföderációk, mint az Országos Közszolgálati Érdekegyeztető Tanács Munkavállalói Oldal tagjai, tiltakozunk a Fővárosi Közterület-fenntartó Nonprofit Zrt.-nél történt, a Helyiipari és Városgazdasági Dolgozók Szakszervezete 2000 négy tisztségviselőjét érintő munkaviszony megszüntetés miatt, és szolidaritásunkat fejezzük ki a hátrányt szenvedő kollégák felé.

A ZVDDSZ közleménye

2017. január 10.|

Az „ugrás a sötétbe” alapú szerveződés magán viselte a szakmai érdemi párbeszéd hiányát. A döntéshozók az átláthatóbb és hatékonyabb gazdálkodás és a szolgáltatás minőségi megújhodásának igényét az átszervezés alaptételeként fogalmazták meg. Az előkészítés éveiben (2013., 2014.) az átalakítás különböző fázisainak és műveleteinek (régiós központok kialakítása, informatikai egységesítés, az eltérő vállalati kultúrák, kollektív szerződések szintetizálása stb.) sodrában a költséghatékonyság háttérbe szorult. Sokba került az integráció.

A minimálbér szintjéről és hatásáról közép- és kelet európai vizsgálatok tükrében

2017. január 5.|

A „minimálbér” az alacsony jövedelem emelése révén az egyenlőtlenség csökkentésének hatékony eszköze. Éppen a közép- és kelet európai országokból származó adatok mutatják, hogy a minimálbér a munkavállalók oldalán és a cégeknél az egyenlőtlenség csökkentésének alacsony költségű eszköze, azaz a munkahelyek elvesztésében vagy a profitcsökkenésben mérve a költségeket. Továbbá a minimálbér szerepet játszhat a termelékenység általános növelésében és a gazdasági fejlődés támogatásában, és így használható a régióban uralkodó alacsony bérköltségű modellt leküzdő fejlesztési stratégia részeként. Azonban az igazán hatékony bérszintemeléshez szükséges lenne társítani a kollektív szerződések erősebb szerepével, hogy a magasabb bérek szintje is követni tudja a minimál bér emelésének ütemét.

A munkavállalók világa

2017. január 3.|

Okos óra, okos telefon, önvezérlő autó. Pár találmány, ami korábban csak a filmekben tűnhetett fel. Mostanra viszont már a szürke hétköznapok unalmas szereplői lettek. 2016-ban a vállalkozások már nem tehetik meg hátat fordítanak a digitális világnak, a fejlődésnek. Megismerkedés LearnVirtual Europe vállalattal. Megszólalók Deutsch Tamás, a Digitális Jólét Programjáért felelős miniszterelnöki biztos, Palkovics Imre, a Munkástanácsok elnöke.

Az EGSZB decemberi plenáris ülése (Elfogadott vélemények – válogatás)

2017. január 3.|

A tájékoztató jelentés a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló 2005/29/EK irányelvet, a kereskedelemről és a jótállásról szóló 1999/44/EK irányelvet, a tisztességtelen szerződési feltételekről szóló 93/13/EGK irányelvet és a megtévesztő és összehasonlító reklámokról szóló 2006/114/EK irányelvet értékeli. A gyűjtött adatok és a javasolt megoldások kérdőíves válaszok, öt tényfeltáró misszió (Athén, Vilnius, Párizs, Lisszabon és Brüsszel) és egy szakértői meghallgatás eredményeként születtek.

Állásfoglalás: valós igény mutatkozik egy új szektorális érdekegyeztető fórum létrehozására

2016. december 23.|

A közelmúltban a versenyszféra szakszervezeti konföderációi és a közszolgáltatások területén működő reprezentatív ágazati szakszervezetek egyeztetést kezdeményeztek a kormányzat illetékes képviselőivel. Ennek eredményeként 2016. december 21-én megrendezett fórumon részt vett a Miniszterelnökség kiemelt társadalmi ügyekért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára és a Nemzetgazdasági Minisztérium munkaerőpiacért és képzésért felelős államtitkára, valamint a Stratégiai és Közszolgáltató Társaságok Országos Szövetségének (STRATOSZ) társelnöke.

Vissza az elejére!