Legfrissebb hírek2019-06-12T21:22:15+02:00

Közlekedési Munkástanácsok Szövetségének levele a Nemzeti Fejlesztési Miniszternek

2016. július 19.|

A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) már korábban megkongatta a vészharangot a városi közösségi közlekedés jövőjét illetően. Szerintük egyre nyilvánvalóbb, hogy a városi önkormányzatok egyre kevésbé a Volán-társaságok jogutódjaival, a Közlekedési Központokkal tervezik a jövőt. Egy-két éve magánszolgáltatókkal is próbálkoztak, majd a kedvezőtlen tapasztalatok eltántorították ettől a változattól a helyi döntéshozókat. Páran saját vagy központi forrásból származó erőforrásaik mozgósításával igyekeztek zöld ágra vergődni a kihívásokkal. A járműbeszerzési stop, majd a meghirdetett jármű-modernizációs program elhúzódása alaposan megemelte a helyi buszflotta átlagéletkorát.

Emlékeztető a Közlekedési Munkástanácsok Szövetségének elnökségi üléséről

2016. július 18.|

Varga Tibor elnök beszámolt a Volán portfólióban működő Vegyes Bizottság 2016. július 5-ei ülésén elhangzottakról. Elmondta, hogy a munkavállalói oldalon valamennyi szakszervezet képviselője jelen volt, és általános véleményként fogalmazódott meg, hogy a 2016. évi keresetfejlesztés nagysága volt a realitás, a szűk mozgástér nem tette lehetővé a magasabb bérigény megvalósulását. Megjegyezte, hogy volt olyan szakszervezeti vezető, aki elégedetlenségének adott hangot a bérfejlesztés kapcsán és sürgette az Alágazati Kollektív Szerződés felmondását. A forma - és munkaruha juttatásról szóvá tette, hogy várhatóan decemberre rendeződnek a nyitott kérdések. Horváth László megjegyezte, hogy a Vegyes Bizottsági üléseken legtöbbször semleges, nem érdemi témák kerülnek terítékre.

A MOSZ Pedagógus Ágazatának állásfoglalása a köznevelési rendszer átalakításáról

2016. július 11.|

A mindennapi tanítási gyakorlat új kihívásokhoz való alkalmazását, a módszertani kultúra megújulását gátolja, hogy a tanulás-tanítás feltételei közül még mindig a tankönyvkérdésre fókuszálódik és korlátozódik a figyelem. Jó minőségű, a tantervi elvárásoknak megfelelő, lektorált tankönyvre természetesen szükség van. A tankönyvválasztás szabadságáról folytatott viták során azonban nem merül fel, hogy a megszerzendő sokrétű tudás, egyre kevésbé sajátítható el pusztán a tankönyvből, vagy munkafüzeti feladatok megoldásával.

Nemzetközi Munkaügyi Konferencia

2016. július 4.|

ILO Főigazgató: „Az ILO kijelöli az irányt a méltányos munka előmozdítására a globális ellátási láncban, a konfliktusból és válságból való átmenet elősegítésére és annak érdekében, hogy 2030-ra megszűnjön a szegénység.”

Az MVM Kontó Zrt. vezetőivel egyeztettek a szakszervezeti vezetők

2016. június 30.|

Korábban már beszámoltunk arról, hogy 2016 márciusától zajlik a Volán-portfólió és a vízügyi ágazat humán és gazdasági területei kiszervezésének előkészítése egy MVM Kontó Zrt. nevű szolgáltató központba. Ennek a cégnek a vezetőivel találkoztak és egyeztettek a Volán-portfólió és a vízügyi ágazat szakszervezeti vezetői 2016.06.22-én az MNV Zrt. székházában.

Az öt szakszervezeti konföderáció közös nyilatkozata a kormányzati háttérintézmények bezárása ellen

2016. június 28.|

A magyar szakszervezeti konföderációk megdöbbenéssel fogadták a hírt, miszerint megszületett a döntés az ú.n. bürokrácia csökkentési terv ürügyén, s megjelent a kormány határozata a központi hivatalok és minisztériumi háttérintézmények átalakításáról, amely határozat több mint ötven szervezetet érint.

Palkovics Imre elnök beszéde az ILO genfi közgyűlésén

2016. június 28.|

A magyar munkavállalók kiemelten fontosnak tartják és támogatják a főigazgatói jelentésben meghatározott célkitűzést, amely az ILO legközelebbi feladataként a szegénység globális leküzdését fogalmazza meg, összhangban az ENSZ Közgyűlése által 2015 szeptemberében elfogadott 2030 Agendával.

A MOBILITÁSI CSOMAG HÁTTÉRDOKUMENTUMA

2016. június 6.|

A munkavállalók és szolgáltatások szabad mozgása mindig is felvetette az akadálymentes belső piac biztosításának igénye, valamint a munkavállalók és a tisztességes verseny védelme közötti egyensúly kérdését, különösen a kevésbé fejlett gazdaságok felé történő nyitás alkalmával, így például a kelet-európai országok keleti kiterjesztése során az 1980-as években, vagy az Európai Unió kelet irányába történt bővítése során 2004 után. A munkavállalók szolgáltatások nyújtása keretében történő kiküldetésére vonatkozó jogi szabályozás ezért nehezen elért kompromisszumok révén került megalkotásra a minden tagországra általánosan érvényes európai uniós jogszabályalkotás területén.

A KÖZLEKEDÉSI INFRASTRUKTÚRA KIÉPÍTÉSÉVEL KAPCSOLATOS HÁTTÉRDOKUMENTUM

2016. június 6.|

Jelenleg Európában az infrastrukturális fejlesztés nem csupán az egyes nemzeti hálózatok fejlesztését jelenti. Minden út, minden vasúti vonal és minden vízi útvonal szélesebb körű kihatással rendelkezik, mivel a nemzeti infrastrukturális hálózatok jelenleg egy szélesebb körű transz-európai hálózatnak csak egy-egy részét képezik.

ENERGETIKAI HÁTTÉRDOKUMENTUM

2016. június 6.|

Az energia kérdésének általános térnyerése után az Európai Unió szintjén, az energetika témája a V4-ek tárgyalásainak is középpontjába került (bár a 2004. május 12-én Kroměříž-ben aláírt V4-es Miniszterelnöki Nyilatkozat, amelynek címe „A visegrádi együttműködés jövőbeli területeire vonatkozó irányelvek”, nem terjed ki az energia kérdésére). Az utóbbi időben az energiaügyekért felelős Ipari és Kereskedelmi Minisztérium igen intenzív és szoros együttműködést alakított ki a V4-es országok között. Speciális munkacsoportokat állítottak fel, és egy magas szintű munkacsoport is létrejött. Az együttműködés során számos közös álláspontot fogadtak el aktuális témákkal kapcsolatban.

Vissza az elejére!