Ágazati hírek2019-06-12T21:35:14+02:00

Gyászhír

2017. október 19.|

Megrendülve tájékoztatjuk a tagságot, hogy Győri Elek gépkocsivezető kollégánk, az [...]

VESZÉLYBEN A KARÁCSONYI SZEZON

2017. szeptember 11.|

Több millió forintból hozott létre sztrájkalapot a Munkástanácsok, illetve a szakszervezeti konföderáció egyik tagja, a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezete, amelyből a Tesco áruházláncnál kilátásba helyezett munkabeszüntetés idején kieső napi jövedelmek egy részét fizethetik ki a sztrájkban részt vevő dolgozóknak – tudta meg a Magyar Idők. Az áruházlánc ma fogadja a sztrájkbizottságokat, s amennyiben nem közelednek az álláspontok, már a jövő hét egyik napján zárva maradhatnak a Tescók.

TOTÁLIS SZTRÁJK JÖHET A TESCO ÁRUHÁZLÁNCNÁL

2017. augusztus 14.|

Mintegy 170 Tesco-egység teljes működése bénulhat meg a szeptemberi iskolakezdés előtti bevásárlási hullámban Magyarországon, miután tegnapelőtt megalakult az áruházlánc dolgozóit képviselő sztrájkbizottság, ma reggelre pedig a multivállalat vezetőinek asztalára kerültek a bér- és létszámemelésről szóló szakszervezeti követelések – értesült a Magyar Idők. A Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezete által irányított törvényes tiltakozáshoz a vidéki és fővárosi Tesco-üzletek 80 százaléka, illetve a gyáli és a herceghalmi logisztikai központok, továbbá az ­online szolgáltatás munkavállalói csatlakoztak. Az összeomlás előtt álló dolgozói állomány határozatlan időre szóló teljes munkabeszüntetést hirdethet.

ELHATÁROLÓDNAK A SZAKSZERVEZETEK AZ ELLENZÉK NYILATKOZATAITÓL

2017. július 1.|

Politikai előnyt próbálnak kovácsolni az ellenzéki pártok a kiszolgáltatott áruházi munkavállalók ügyében jövő szombatra meghirdetett szakszervezeti demonstrációból – közölték lapunkkal az érdekvédők, akik azonban nem kérnek a Demokratikus Koalíció és a Párbeszéd kéretlen segítségéből.

Zalai Munkástanácsok: a buszbeszerzési program remélhetőleg Zala megye buszparkját is modernizálja

2017. június 27.|

A közösségi közlekedés, és a korkedvezmény kérdése szerepelt a Munkástanácsok Zala megyei Szövetsége elnökségének az ülésén. A testület megállapította, hogy a régiós közlekedési központban a helyközi közlekedés autóbuszparkja fiatalodik, a távolsági és a városi közlekedés járműveinek átlagéletkora azonban érzékelhetően nem csökkent. A munkástanács bízik abban, hogy a meghirdetett járműmodernizációs program megvalósul és a hároméves, 1849 db-os buszbeszerzési koncepció Zala megye flottáját is megújítja. A kormányzati szándék a 10 éves átlagéletkor elérése. Zalában ez jelenleg 11,88 év, 2010-ben 10,5 év volt a járműpark átlagéletkora.

ZVDDSZ: hova tűntek az Üzemi Tanácsok?

2017. június 7.|

A Zala Volán Dolgozói Demokratikus Szakszervezetének (ZVDDSZ) tagjai egyre gyakrabban kérdik: mi van az üzemi tanácsokkal? 1992-ben a törvényhozás – nyugati mintára – életre hívta az Üzemi Tanácsokat (ÜT), azzal a céllal, hogy részvételi jogokat biztosítson a munkavállalóknak a társaságok üzletmenetének, szabályozó rendszereinek nyomon követésében.

KMSZ: a városi tömegközlekedés is legyen állami hatáskörben!

2017. május 22.|

A városi közösségi közlekedés napjainkban nehéz időket él meg. A Közlekedési Központok megalakulásával jelentősen megváltozott az önkormányzatok (mint megrendelők) és a Volán-cégek (mint szolgáltatók) viszonya. A korábbi, együttműködésen alapuló, a közös felelősségvállalás mentén kialakult kapcsolatot számos érdekellentét árnyékolja be. Az önkormányzatok egyre nehezebben tudják kiegyenlíteni a szolgáltatások ellenértékét, a Közlekedési Központok pedig egyre küzdelmesebben tudják kielégíteni a differenciálódó igényeket. A korábban megegyezésre törekvő partnerek, most egymást hibáztatják a szolgáltatások színvonalának esetleges csökkenéséért.

ZVDDSZ: a távolsági buszközlekedés ígéretes falat a magánszolgáltatóknak is

2017. május 12.|

A Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete (ZVDDSZ) szerint a Volán-társaságok összevonása előtt a cégcsoport tevékenységének egyik legnyereségesebb szeletének számított a távolsági buszközlekedés. Húzó ágazat volt, azóta nagyot fordult a világ. Egy rosszul értelmezett és túldramatizált MÁV – Volán párhuzamos közlekedés jegyében mintegy tíz éve megkezdődött a távolsági buszközlekedés leépítése. 2009-ben Győrből Budapestre 11 járatpár szűnt meg.

Vissza az elejére!