Bubenkó Csabát, a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezetének elnökét kérdeztük.
Panaszkodtak az eladók, kereskedelmi dolgozók, hogy nem győzik ellenőrizni a vásárlók maszkviselését?
„A maszkot nem viselő vásárlók miatt kialakulhat egy-egy üzletben számonkérés vagy akár konfliktushelyzet. Nem szeretnénk, hogy a dolgozóknak ilyen szinten kelljen ezzel foglalkozniuk. Alapvetően jelen vannak a biztonsági őrök, az ő feladatuk, hogy szóljanak. Ám az ünnepek közeledtével a vásárlói létszám ugrásszerűen növekedik, így ezek a feladatok is megsokszorozódhatnak. Azt szeretnénk elérni, hogy az alkalmazottak, a pénztárosok a minőségi kiszolgálásra tudjanak összpontosítani.”
Mit javasolnak az üzleteknek a vásárlási csúcsidőszakokra?
„Bővített létszámban legyenek jelen a biztonsági őrök, az üzletek, bolthálózatok működjenek még szorosabban együtt a rendőrséggel, polgárőrséggel, hogy lehetőség szerint minél gyorsabban jelenjenek meg a helyszínen. Az eladóknak, a pénztárosoknak egy-egy kínos helyzetet követően is emberekkel kell bánni, vásárlókat kell kiszolgálni.”
Van valamilyen ajánlásuk?
„Minden cégnek, üzlethálózatnak vannak felmérései, tapasztalatai, hogy az általuk felügyelt áruházakban milyen szinten találkoznak atrocitásokkal. A problémásabb helyszínekre érdemesebb nagyobb létszámot biztosítani. A védelem biztosítása persze, pluszköltséget jelent a munkáltatónak.”
Forrás: blikk.hu