Bajba sodorja a kézbesítési piacot a munkaerőhiány: elterjedt jelenség lett a nyáron, hogy a házhoz rendelt csomagok egy részét nem kapják meg a vásárlók, csak ha maguk mennek el érte – közölte az Economxszal az Egyenlő.hu modern szakszervezet.
 

A nyár közepére fellángolt jelenség mögött az általános létszámhiány áll, amely a szabadságolások időszakában már logisztikai fennakadásokat és mindennapos feszültségeket okoz a cégeknél. A vásárlók ugyan előbb-utóbb hozzájutnak a megrendelt áruhoz, de van, akinek ehhez meg kell oldani, hogy maga menjen el a hiába várt szállítmányért – mondta a kiskereskedelemben működő Egyenlő.hu modern szakszervezet elnöke.

Bubenkó Csaba cégnevek említése nélkül vázolta: az elmúlt napokban több ismert futárcég alkalmazottai keresték meg a szakszervezetet azzal, hogy segítséget kérjenek. Például rendszeres, hogy a sofőrök úgy kezdik a napi műszakot, hogy már a depóban kiderül: a szükségesnél kevesebb ember áll rendelkezésre, emiatt fejenként a megszokottnál jóval több, átlagosan 180-200 csomagot kell címre vinniük.

 

Felháborodott megrendelők hívják a futárokat

A létszámhiány miatt pedig mostanra elterjedt az a gyakorlat, hogy annak érdekében, hogy a szerződésben vállalt határidőn belül haladjanak a megrendelések, és ne legyen torlódás a központi raktárban, a kézbesítő cégek belső utasítást adnak a futároknak. Eszerint a kiszállításra váró, ingyenes csomagok egy részét egész egyszerűen nem vihetik ki lakcímre, hanem gyűjtőponton kell azokat letenni. Ez pedig rengeteg kellemetlen helyzetet okoz, mivel a legtöbb kézbesítő fix körzetet lát el, ahol a vevők többsége már ismeri őket.

Nem egyszer kapnak olyan telefonhívásokat a sofőrök, hogy a felháborodott vásárlók rajtuk keresik a csomagot, vagy amiatt elégedetlenkednek, hogy házhoz szállítás helyett sms-t kapnak arról, nekik kell begyűjteni a küldeményt – mutatott rá az elnök.

MTI FOTÓ: MARJAI JÁNOS

Forrás:24.hu