A menedzsment egyre több sarkalatos téma szabályozását – kiemelve a KSZ-ből – Vezérigazgatói Utasítás keretében kívánja megoldani. A Vezérigazgatói Utasítás – miután nem szerves része a kollektív megállapodásnak – pusztán a véleményezési hatáskör lehetőségét biztosítja a szakszervezeteknek. Ennélfogva a menedzsment könnyűszerrel életbe léptethet számos kulcsfontosságú kérdést szabályozó intézkedést.
A napokban például alaposan felborzolta az autóbuszvezetők kedélyeit az a Vezérigazgatói Utasítás, amelyik már kisebb szabálysértés (pl.: sebességi határ túllépése) esetén is lenullázza a balesetmentesen eltöltött kilométereket. Történetesen, ha valaki 1 millió km-t balesetmentesen közlekedett, és ha minimális mértékben is túllépi a sebességkorlátot szabálysértés hatáskörbe kerül az ügy, lenullázódik a balesetmentes idő, és elölről indul az időgyűjtés. Korábban a Volán-társaságoknál a KSZ szabályozta a témát, a mostani Utasítás durván szigorítja a kérdést.
A KDSZSZ a Vezérigazgatói Utasítás mielőbbi módosítását kezdeményezi, és kollektív tárgyalások körébe kívánná utalni a témát. A KDSZSZ hangsúlyozza, hogy a munkaügyi kapcsolatok kultúráján van mit finomhangolni a Volánbusz Zrt-nél.
A Szövetség szerint meg kell állítani a KSZ kiüresítésének folyamatát!
A munkavállalók foglalkoztatáspolitikájával kapcsolatos, munka- és életkörülményeit érzékenyen érintő kérdéseket továbbra is a kollektív tárgyalások körébe bevont szakszervezetekkel kívánatos megtárgyalni.
A KDSZSZ elismeri, hogy a cégvezetés kommunikációja gyors, talán színvonalában sem igénytelen, ám azt kiemeli, hogy gyakran álságos, félrevezető. Szövetség kívánatosnak tartja, hogy a kommunikációban partnernek tekintse a vezetés a szakszervezeteket!
KDSZSZ elnöksége