Már több autóbuszvezető törte le az autóbusz visszapillantó tükrét a megállóhelyre történő beálláskor, mivel a buszmegálló épületének eresze közel van az úttesthez és az új autóbuszok drága fűthető, motoros tükrei az ütközés során használhatatlanná válik.

Az országban több ilyen „veszélyes” autóbusz megállóhelyről van tudomásunk, de egyes Volánbusz pályaudvarokon is vannak kritikus helyek, ahol az autóbuszok a beállás során megsérültek.

A Volánbusz egy ilyen esetben az autóbuszvezetőt tartja felelősnek a kár keletkezésében és akár 200 000 forintos kártérítésre kötelezi autóbuszvezetőjét!

Ez a legegyszerűbb! Autóbuszvezető kolléganők, kollégák, ne ismerjétek el a felelősségeteket a munkavégzés során keletkezett balesetekkel kapcsolatban!

A Volánbusz helyszínelője, vagy munkahelyi vezetője által felvett jegyzőkönyvben úgy kell nyilatkozni, hogy az autóbuszban keletkezett kárral kapcsolatban a felelősségemet nem ismerem el!

A Volánbusz miért nem intézkedik a buszmegálló felépítményének áthelyezéséről, vagy olyan mértékű átalakításáról, hogy a buszmegállóba történő beálláskor az autóbusz visszapillantó tükre egyáltalán ne tudja elérni az épület tetőszerkezetét.

A SZAKSZ a 2022. évi „sajáthibás” balesetek helyszínelési jegyzőkönyveit átnézi és kigyűjti azokat a helyzeteket, ahol a Volánbusz beavatkozásával megelőzhető lett volna a 40-80 millió forintos autóbuszokban több százezer, akár több milliós keletkezett károk.
A káreseményekkel kapcsolatos adatok ismerete után, a SZAKSZ egy szakmai konzultációt fog kezdeményezni a Volánbusznál, hogy az ok és okozat összefüggéseire felhívjuk a munkáltató figyelmét.

Az is felháborító, hogy a Volánbusz ugyan tudja, hogy az autóbusz-állomásokon és a műszaki telephelyeken történő tolatáskor jelentős számú balesetek történnek, mégsem biztosítanak tolatást segítő személyt az autóbuszvezetők számára.

A SZAKSZ az idei évben is minden esetben jogi útra tereli azokat a káreseményeket, amikor az autóbuszvezető felelőssége megkérdőjelezhető a baleset bekövetkezésében, továbbá vitatható a javítás során felhasznált anyagköltség és az elszámolt munkaórák száma.
Jelenleg közel 20 munkajogi eljárás van folyamatban a bíróságokon, a Volánbusz által kiadott fizetési felszólítások, hatályon kívül helyezésével kapcsolatban.

Dobi István
elnök

Forrás: szaksz.hu