Fernando del Cerro, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. gyárigazgatója prezentációjában az alapítóról is megemlékezett.
Nem csak a nagy horderejű bejelentés miatt volt emlékezetes a környei ipari parkban tartott sajtóreggeli, hanem azért is, mert mint azt hangsúlyozták, a 2008-as gyárnyitás óta ez az első alkalom, hogy a Bridgestone szélesre tárta kapuit a média előtt, és sajtóreggeli keretében az újságírók nem csak fontos és sok információhoz jutottak, de az abroncsgyártás rejtelmeit is megtekinthették. Igaz, kamera és fényképezőgép nélkül, de hát ez érthető, megszokhatták már ezt a járműiparral foglalkozó újságírók, hogy minden cégnek vannak olyan titkai, amelyeket más gyártók elől érthető módon próbálnak eltitkolni.
Szélesre tárta kapuit a Bridgestone az újságírók előtt.
Fernando del Cerro egy másik fontos hírrel is szolgált. A vállalat a közelmúltban a Bridgestone belső auditálása során eredeti beszállítói tanúsítást szerzett ( OEM ), és a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. tervei között szerepel, hogy 2017-től vezető autómárkák számára közvetlenül szállítson gumiabroncsokat. A gyárigazgató kiemelt autóipari partnerei között a Volkswagent, a BMW-t, a Mercedest és a Toyotát említette.
Vezetők a sajtóreggelin. Jobbról a második Károlyi Katalin, a Bridgestone Magyarország Kft. marketing és kommunikációs vezetője.
Lenyűgöző szám az is, hogy jelenleg több mint 230 abroncsméret készül a cég teljesen automatizált BIRD-X (Bridgestone Innovative and Rational Development) gyártósorán, valamint az újonnan telepített gyáregységében, így 2015-ben összesen 1,8 millió darab ultra magas teljesítményű (magas sebességindex, nagyméretű, elsősorban prémium kategóriás autókra gyártott) abroncs készült a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft.-nél. A hagyományos gyártóüzemben folyamatosan bővül a már aktív és működő gyártósorok száma, a vállalat gyártókapacitása is ennek megfelelően, dinamikusan bővült, így célozták meg 2020-ra a gyártott abroncsok számának megnégyszerezését.
Hagyományos abroncsgyártás Tatabányán.
A gyárigazgató prezentációjából kiderült, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. teljes termelési volumenének 99,96%-át exportálja. A vállalat legfontosabb exportpiacai Németország, Lengyelország, Olaszország, Spanyolország és Franciaország, de termékei értékesítésre kerülnek tengeren túli piacokon is, köztük is elsősorban Mexikóban, az Egyesült Államokban, Japánban és Törökországban.
+
32 éve dolgozik a Bridgestone-nál, két éve a magyar gyárat vezeti Fernando del Cerro.
Termékei előállításához a Bridgestone Tatabánya elsősorban helyi és regionális beszállítóktól szerzi be az alapanyagot. A vállalat több mint 700 magyar beszállítóval áll szerződéses kapcsolatban, amelyek rövid szállítási határidővel, a termeléshez rugalmasan igazodva és a rövid ellátási útvonal miatt alacsony szén-dioxid kibocsátás mellett képesek biztosítani a gyár alapanyag ellátását.
Csúcstechnológiás BIRD-X gyártás.
Duna András humánerőforrás igazgató a sajtótájékoztatón arról beszélt, Komárom-Esztergom megyében számos nagyvállalat szembesül azzal a kihívással, hogy növekedési terveinek megvalósításához egyre nehezebben talál szakképzett munkaerőt. E kihívásra válaszul a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. egy integrált humán erőforrás stratégiát alakított ki. Ennek keretében a vállalat együttműködik Tatabánya Önkormányzatával a megfelelő képzettségű szakemberek megtalálásában, akik technikai ismereteit és felkészültségét az Edutus Főiskolával együttműködve igyekszik fejleszteni, mindezek mellett pedig támogatja műszaki és angol nyelvi továbbképzések és tréningek megvalósítását is. A vállalat célja, hogy ezt az együttműködési modellt kiterjessze műszaki egyetemek és főiskolák körére is, annak érdekében, hogy a végzős mérnökhallgatók számára gyakornoki pozíciókat tudjon felajánlani.
A vállalatnál jelenleg 700-an dolgoznak, 2017-re, 20%-al, 840 főre emelik alkalmazottaiknak a számát.
Ketten a 700 munkatársból.
2006-ban, amikor az építkezés megkezdődött, húsz alkalmazottja volt a Bridgestone-nak Tatabányán- érzékeltette Duna András azt, hová fejlődtek tíz év alatt.
A céget 1931-ben Shojiro Ishabashi alapította, a minőséget és a társadalom szolgálatát jelölte meg fő célként, nyolcvan éve fogalmazta meg azt, amit ma is követünk – mondta el Fernando del Cerro, aki 32 éve dolgozik a Bridgestone-nál, egészen két évvel ezelőttig szülőhazájában, Spanyolországban, Tatabányán két éve látja el a gyárigazgatói posztot.
Kiszállításra váró abroncsok.
Interjú is készült
Készül az interjú, hamarosan olvashatják.
Fernando del Cerro-val hosszabb interjút is készítettünk, egyebek mellett arról faggattuk, könnyen megszokott-e Magyarországon? Van-e párhuzam a spanyol és a magyar mentalitás között? S persze szóba került az is, Real Madrid vagy Barcelona? Az interjút rövidesen olvashatják portálunkon.
Néhány tény a Bridgestone-ról
A Bridgestone Corporation a világ első számú gumiabroncs és gumitermék gyártó vállalata.
A Bridgestone Corporation és leányvállalatai a világ 25 országában 178 gyárat üzemeltetne és több mint 144.000 munkatársat foglalkoztatnak, míg termékeit több mint 150 országban értékesítik.
Bridgestone küldetése a cég 1931-es alapítása óta változatlan: „Kimagasló minőséggel szolgáljuk a társadalmat”.
A tatabányai gyár bejáratának fogadócsarnoka. Fotók: Bridgestone
A brüsszeli központú Bridgestone Europe (BSEU) a tokiói központú Bridgestone Corporation, a világ legnagyobb gumiabroncs és gumitermék gyártójának kulcsfontosságú leányvállalata. A Bridgestone Europe egy kutató-fejlesztő központot és 10 gyárat működtet, több mint 30 európai országban tart fenn irodát, valamint több mint 12.500 alkalmazottal rendelkezik. A BSEU kiváló abroncsait mind Európán belül, mind globálisan értékesítik.
A Bridgestone Csoport 2008-ban nyitotta meg teljesen automatizált magyarországi gyárát Tatabányán.
A cégcsoport 2015-ös árbevétele elérte a 32 milliárd dollárt.
A társaság termékportfóliójának 84 százalékát különböző gumiabroncsok alkotják, a fennmaradó 16 százalékát olyan termékek teszik ki, mint a gépkocsi alkatrészek, ipari gumitermékek, vegyszerek és sporteszközök, kerékpárok, golflabdák, szörfdeszkák és csónakok.
Forrás:autoszektor.hu