A Volánbusz vezetése és a tulajdonos is arra számít és ez már a kommunikációjában is meglátszik, hogy a január 28-29. napjára kitűzött két napos munkabeszüntetésünkben minél alacsonyabb részvéte valósul meg, az autóbuszvezetők körében!

Az utazóközönség felé kiadott tájékoztatóban is az szerepel, hogy: „A sztrájk alatt az alábbi járatok várhatóan nem közlekednek. Amennyiben az érintett autóbusz-vezető nem vesz részt a munkabeszüntetésben és felveszi a munkát, akkor a járat menetrend szerint közlekedik.”

A SZAKSZ bízik abban, hogy az autóbuszvezetők mellett, most a karbantartó munkások és az adminisztratív állomány is részt vesz a sztrájkban és kiáll a saját érdeke és a Volán szakma jövője mellett!

Itt már sokkal többről van szó, mint, hogy mennyit fogunk keresni 2024. évben!

A MÁV Start és a Volánbusz egyesítését tervezik, 2024. szeptember 1. napjával, azért, hogy ebből ismételten ne a munkavállalók kerüljenek ki vesztesként, szükség van egy erős érdekképviseletre! Ennek alapjait hozhatjuk létre, a holnap kezdődő és két napig tartó munkabeszüntetésünkkel!

Csak egy fegyelmezett, az elégséges szolgáltatás biztosítása mellett és egy maximális leállással, tehát a 26 000 járatközeli kimaradással figyelmeztethetjük, Lázár miniszter urat, hogy január 30. napján egy, a Volán dolgozói részéről elfogadható bérfejlesztésre tegyen ajánlatot!

Nem túlzás az, amit most leírok, rajtunk az ország munkavállalóinak a szeme, mi adhatunk számukra reményt, hogy egy erős munkásösszefogás érhet el sikereket, a munkáltató és a tulajdonossal szemben!

 

Dobi István
elnök