Újratárgyalná a korkedvezmény kérdését a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége. A napokban tartott éves rendes küldöttgyűlésén elhangzott, a kedvezmény a munkaerő egyik megtartó ereje volt a gépkocsivezetők körében.
A küldöttgyűlésen elhangzott, hogy a kormány várhatóan 2019. december 31-éig meghosszabbítja a Közlekedési Központokkal a Közszolgáltatási Szerződést, így a piacnyitás még várat magára.
A közlemény szerint terítékre került a MÁV-Volán párhuzamos közlekedés kérdésköre is. Megfogalmazódott, hogy a kormányzati közlekedéspolitikában a jövőben is a vasúttársaság elsődlegességet élvez a Volánokkal szemben.
A Szövetség azonban ezt sérelmezi és elfogadhatatlannak tartja azt a gyakorlatot, hogy “az utazóközönség akarata ellenére és észérvek mellőzésével egyetlen tollvonással szűnjenek meg a Volán-járatok”. Felvetődött, hogy Győrből 2009-ben megszűnt a buszközlekedés Budapestre, ugyanakkor a diákság igénye azóta sem csillapodott a Volán-buszok iránt. Ez miért nem érdekli a döntéshozókat – kérdezték a jelenlévők.
Mind a meghívott előadók, mind a küldöttgyűlés résztvevői egyetértettek a jármű-modernizációs program megvalósításának szükségességével. Megjegyezték, hogy a Volán-portfólió mintegy 6500 darabból álló buszflottájának hozzávetőlegesen húsz százaléka sürgősen cserére szorul.
Az érdekvédők szóvá tették, hogy a sajtóból és szakmai körökből is egyaránt hallható az a hír, hogy további szervezeti strukturális átalakítás kaphat zöld utat a szakmában.
A mostani hét Közlekedési Központ helyébe három vagy egy társaság léphet. A Szövetség számára érthetetlen a folyamatos átalakítási kényszer, amely szerintük sem minőségi, sem hatékonysági javulást nem eredményez.
A küldöttek elengedhetetlennek tartják a korkedvezmény érdemi újratárgyalását is. Sürgető feladatként jelölték meg, hogy mielőbb elkészüljön egy, szakértők által összeállított tervezet, amit érdemben megtárgyalnak és elfogadnak a szociális partnerek – áll a közleményben.