Az elmúlt félévben több mint 4200 ügyfelet fogadtak és közel 3300 üggyel foglalkoztak a Bács-Kiskun Megye JOGpontok irodák, amelyből három Kecskeméten működik. A szervezet keddi kecskeméti sajtótájékoztatóján kiderült, hogy a legtöbben a munkavállalók és munkáltatók vitája kapcsán kérik a segítségüket.

Régiónkban 2016 júliusában kezdték meg működésüket a magánszemélyek és vállalkozások számára ingyenes, az ÁFEOSZ-COOP Szövetség által fenntartott JOGpont irodák.

 „A Dél-Alföldi régióban az ügyfélfogadás 22 településen, 26 helyszínen történik” – mondta el kérdésünkre Rohály Vanda, az ÁFEOSZ-COOP Szövetség kontroller asszisztense.

Az uniós forrásból biztosított szolgáltatás keretében munkajogi, cégjogi, TB és adójogi kérdésekben válaszolnak a felmerülő kérdésekre a megbízott szakemberek. A legtöbb ügyfél a munkavállalók és munkáltatók közötti vita kapcsán kér segítséget.

 „Elég gyakori, hogy külföldi állampolgárok, vagy kettős állampolgárok tulajdonában vannak gazdasági társaságok, amelyek nagyon rövid ideig, sokszor csak 1-2 évig működnek és rengeteg adósságot halmoznak fel” – mesélte Dr. Varga László.

A Kecskeméti JOGponton tanácsokat adó ügyvéd szerint a megyeszékhely tapasztalatai azt mutatják, hogy hónapról-hónapra csökken a munkaügyi viták száma. A jogász szerint mivel itt évek óta munkaerőhiány tapasztalható, a munkáltatók jobban megbecsülik a dolgozókat. Sőt arra is van példa, hogy ösztönzik őket arra, hogy családtagjaik is náluk helyezkedjenek el.  A régiós JOGpontokat az első félévben 4200 ügyfél kereste meg, az ügyek száma pedig megközelítette 3300-at.

Forrás:hiros.hu