Az első prognózisok szerint még a kettős hajtással rendelkező hibrid járművek készítették volna elő a terepet a tisztán elektromos autók számára. A gyártókkal folytatott egyeztetésekből viszont arra lehet következtetni – mondta el a szakszervezeti vezető -, hogy a tisztán elektromos autók a vártnál jóval gyorsabban fognak elterjedni, míg a hibrid hajtás elsősorban a prémium kategóriában játszik majd fontosabb szerepet.
Mindazonáltal ma még nehéz lenne pontos forgatókönyvet felállítani a technológiai átállásnak a foglalkoztatásra gyakorolt hatásáról – mutatott rá.
Az autóiparban foglalkoztatott mintegy 880 ezer alkalmazottból 250 ezren dolgoznak a technológiai átállással leginkább érintett hajtómű gyártásában. Rámutatott, hogy a foglalkoztatási problémákat valószínűleg meg fogják tudni oldani a természetes demográfiai folyamatok. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy az idősebbek nyugdíjba vonulását követően a megmaradókat új feladatok ellátására kell átképezni. “Senki nem kerülhet az utcára” – szögezte le a szakszervezeti vezető, hozzátéve, hogy az új felvételeseknél pedig már most gondolni kell a szakismeretekkel szemben 10-15 év múlva jelentkező igényekre.